Стратегія розвитку закладу

ЗМІСТ:

І. Вступ

  1. Інформаційна аналітична довідка комунального закладу «Оршівський дитячий будинок санаторного типу»
  2. Мета, завдання і принципи  діяльності установи.

ІІ. Перспективний план  роботи педагогічного колективу:

  • Кадрове забезпечення.
  • Перспективний план атестації.
  • Соціальна інтеграція та розвиток життєвих компетентностей вихованців.

ІІІ. Модернізація закладу :

  • Розвиток матеріально-технічної бази.
  • Енергозберігаючі заходи
  • Реконструкція та будівництво.

І. Вступ

Перспективний план розвитку установи інтернатного типу  визначає основні напрями, пріоритети, завдання  та їх реалізацію засобами кадрової, соціальної політики, управлінням і фінансуванням, структурними і змістовними змінами в розвитку освітньо-виховної системи .

Планування розвитку комунального закладу «Оршівський дитячий будинок санаторного типу» року зумовлено необхідністю кардинальних змін, спрямованих на підвищення якості і ефективності освітніх послуг, які надаються установою, вирішення стратегічних завдань, що стоять перед закладом в нових економічних і соціокультурних умовах освітньої галузі. 

Комунальний заклад  «Оршівський дитячий будинок санаторного типу» є навчально-виховним закладом інтернатного типу, що забезпечує розвиток, виховання, навчання та соціальну адаптацію дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування дошкільного та шкільного віку, які перебувають в родинних стосунках та утримуються за рахунок держави. В дитячому будинку з 2012 року  створені  санаторні групи, головним завданням яких є відновлення і зміцнення здоров’я  дітей у поєднанні із наданням їм кваліфікаційної медико-психолого-педагогічної та загальноосвітньої допомоги. Вихованці даних груп перебувають на неповному державному  утриманні. У вересні 2014 року розпорядженням голови Чернівецької обласної ради від 05.09.2014 року №147 комунальний заклад «Оршівський дитячий будинок» перейменовано в комунальний заклад «Оршівський дитячий будинок санаторного типу»

 Дитячий будинок в своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією ООН «Про права дитини», Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», актами  Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими законодавчими актами у галузі освіти і охорони дитинства, актами Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, Положенням «Про дитячі будинки і загальноосвітні школи-інтернати для дітей сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування», «Про загальноосвітню школу – інтернат та загальноосвітню санаторну школу – інтернат»,  «Про дошкільний навчальний заклад», власним Статутом.

 Оршівський дитячий будинок  є колективною власністю Чернівецької обласної  ради. Управління та фінансування здійснюється Департаменом освіти і науки  Чернівецької ОДА, якому делеговані відповідні повноваження. Будівля дитячого будинку прийнята в експлуатацію 1977 року, земельна ділянка, яка належить закладу  має площу 8,3443   га /державний акт на право постійного користування землею  ІІ ЧВ № 000104 від 24.03.2004 р./

Відповідно до наказу ДОНМС від  13.08.2012 року № 10 «Про проведення атестації комунального закладу «Оршівський дитячий будинок»  в грудні  2012 року було проведено атестацію установи та підтверджено наказом ДОНМС №450 від 29.04.2013 р. «Про затвердження  рішень Регіональної  експертної ради  ліцензування та атестації  освітньої діяльності», що Оршівський дитячий будинок визнано  атестованими за заявленим статусом на достатньому рівні терміном на 10 років.

Юридична адреса: 59321, Україна

                                       Чернівецька  область,

                                       Кіцманський район,

                                       с. Оршівці ,

                                       вул. Паркова , буд.3,

                                       тел. (03736) 62 – 7- 34 

                                       e-mail:  romashka_dom@ukr.net

  • Інформаційна аналітична довідка:
  • Структура закладу

У комунальному закладі  «Оршівський дитячий будинок санаторного типу»  функціонують три різновікові групи:

      – дошкільна логопедична санаторна група; 

      – молодша шкільна родинна санаторна група;

– середня шкільна  родинна санаторна група;

– старша шкільна  родинна санаторна група. 

  • Матеріально-технічна база закладу

Стан та естетика зовнішнього вигляду споруд, приміщень: усі приміщення дитячого будинку відповідають державним санітарно-гігієнічним вимогам, про що свідчать акти перевірки дотримання санітарного законодавства. Зовнішній стан будівель та території установи є естетичним. 

Стан прилеглої території:  територія дитячого будинку по периметру обнесена  сітчатою  огрожею,  в’їзд установи  оформлено в відповідному архітектурному стилі, із інформативною вивіскою, та  металевими воротами. Із центральної дороги  до будівлі веде асфальтована доріжка, подвір’я  вистелене бруківкою та прикрашене декоративними вазами. На території розміщена значна кількість квітників, рабаток,   декоративних дерев та кущів, що створює  певний ландшафтний  дизайн. В 2015 році значно  покращено естетику  території : за бюджетні кошти та кошти благодійника (Боднарюка Олега Васильовича) вимощено  бруківку, облаштовано відпочинкові павільйони та дитячі майданчики.

Стан покрівлі:У 2011 році капітально відремонтовано  покрівлю на основному корпусі за благодійні кошти  /шиферну покрівлю було замінено на металопрофільну 1187м2./. Загальна вартість робіт склала 169 тисяч 330 грн. На даний час ведеться нагляд  за безпечною експлуатацією водостічних труб та каналів.  В 2015 році за бюджетні кошти здійснено поточний ремонт покрівель господарських споруд: котельні пральні, складів, гаражів.

Стан системи опалення, котельного обладнання: котельня знаходиться в належному стані і відповідає вимогам про що свідчать акти обстеження димоходів, протоколи заземлення та акти технічного обслуговування газових котлів.   В 2013 році придбано і встановлено два газові котли КС-Г «Бистриця – 100» на суму 37 352грн. та електродвигун з насосом – 4648грн.  Щодо підготовки котельного господарства до опалювального сезону, власними силами працівників здійснено:  утеплення горищапральні та господарських будівель, побілку котельні, набивку електронасосів, поточний  ремонт труб теплотраси, фарбування обладнання, газової труби.

Стан водопровідно-каналізаційної системи: в 2011 році здійснено поточний ремонт каналізаційної системи приміщень, обсяг фінансового забезпечення даних робіт складає 14 тис. грн. бюджетних коштів на витратні матеріали та залучення благодійної організації для виконання робіт. В грудні 2013 року коштами БФ  допомоги співробітників органів ВС України в Чернівецькій області відремонтовано водовідну систему  групових приміщень, здійснено заміну сантехніки та душових кабін на суму 20701,48 грн.  За державні кошти  в 2014 році зроблено поточний ремонт каналізації 98674 грн. В 2015 році  здійснено  поточний ремонт водопровідної системи 99тис. грн. та водонапірної башти на суму 99542 грн. 

Якість поточного ремонту, естетичне оформлення: з  метою забезпечення  сприятливих умов проживання  дітей, створення належних умов праці в 2016 році  здійснено ряд поточних ремонтів (малярні роботи) в групових приміщеннях, на харчоблоці, коридорів та сходових клітин, ізолятора, кабінету профілактичних щеплень медсестер . 

Енергозберігаючі заходи: всі вікна та двері в групових кімнатах, медичному блоці та  кабінетах спеціалістів замінено на металопластикові. Задля забезпечення альтернативними видами енергії  при відключенні електричної енергії за сприяння  БФ «Партнерство в ім’я добробуту » в установі підключено до електромережі дизельний генератор електричної енергії AKSA, потужністю 30кВт /трьохфазний/.

В 2016 році за бюджетні кошти здійснено заміну старих дерев’яних вікон та дверей на енергоефективні  (металопластикові) на загальну суму 197525 грн. 

Збереження приміщень після ремонту: призначено відповідальних осіб за збереження майна та бережливого ставлення до побутової техніки, інвентарю, меблів. Щотижня проводиться оглядова перевірка стану  утримання групових приміщень та кабінетів, її результати оформлюються протоколами відповідного зразка та наслідки обговорюються на лінійках

Проведення ремонту за позабюджетні кошти: облаштування групових приміщень та оновлення матеріально – технічної бази закладу постійно на контролі  в адміністрації установи. Затишні спальні кімнати, естетично оформлені групові кімнати, справне сантехнічне обладнання формують відчуття родинного затишку для дітей, позбавлених батьківського піклування. За підтримки благодійників та силами співробітників   здійснено  ремонт всіх групових кімнат та  приміщень. За рахунок здійснення перепланування однієї групи, створено  кабінет  ЛФК та кабінет фізіотерапевтичних процедур.  Умебльовано гостинну залу. Всі необхідні атрибути: меблі, килими, сантехніку та  гардини придбано працівниками УДАІ УМВС України в Чернівецькій області.

  • Контингент учнів. Динаміка. Наповнюваність виховних груп

На кінець 2015 року в комунальному закладі «Оршівський дитячий будинок санаторного типу» виховуються і проживають 56 дітей віком від 3-ох до 16-ти років, з них 29 хлопчиків та 27 дівчат, 12 дітей дошкільного віку та 44 дітей – шкільного.

На базі закладу утворено 3 різновікові групи. У молодшій дошкільній санаторній групі виховується 20 дітей (12 дітей дошкільного віку та 8 учнів 1-го класу), в середній родинній санаторній групі – 18 дітей (учні 2-5 класів);  старшій родинній санаторній групі – 18 дітей (учні 5-9 класів).   

Усі вихованці шкільного віку навчаються у місцевій школі – Оршовецькому ЗНЗ І-ІІІ ст. 

За 2015 рік в дитячий будинок прибуло 46 дітей, з них 8 дітей, позбавлених батьківського піклування та 38 дітей влаштовано в санаторні групи. 

Протягом 2015 року в різні форми сімейного виховання влаштовано 36 дітей, з них у біологічні сім’ї – 31, під опіку – 5. На навчання вибуло 5 дітей, депортовано 2 осіб. 

  • Соціальний захист дітей. 

        Контроль за станом забезпечення захисту особистих, житлових, майнових прав неповнолітніх забезпечується юристом та соціальним педагогом закладу. Із загальної кількості дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, 11 дітей згідно рішень виконкомів органів місцевого самоврядування зареєстровані за місцем проживання батьків; 4 дітей не мають житла.

Адміністрацією закладу питання захисту житлових та майнових інтересів дітей здійснюється за Житловим, Сімейним та Цивільним кодексами, ЗУ «Про основи соціального захисту бездомних громадян і безпритульних дітей» від 02.06.2005 р.№2623-IV, ЗУ «Про охорону дитинства» від 26.04.2001 р. №2402-ІІІ, Постановою Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 р. №866 «Питання діяльності органів опіки і піклування, пов’язаної із захистом прав дитини» та іншими нормативними документами. При досягненні дитиною 16- річного віку, з метою покращення житлових умов, адміністрацією установи вживаються заходи щодо постановки на квартирний облік дітей, які не мають житла.

Із загальної кількості дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування: 3 дітей отримують пенсію по втраті годувальника; 10 вихованцям аліменти призначені згідно рішень відповідних судів; 2 дітям порушено клопотання про стягнення аліментів.

Всі діти, які виховуються в закладі застраховані в Кіцманському відділенні НАСК «Оранта», одержують єдині квитки, ідентифікаційні коди, ощадні книжки.

З метою контролю за надходженням соціальних виплат здійснюється щомісячна звірка на наявність коштів на особових книжках дітей, відкритих в Ощадному Банку України філія с.Оршівці, а також 2 рази в рік подається запит в УПФ в Кіцманському районі щодо здійснення  виплат пенсій по втраті годувальника.

При досягненні 18-річного віку вихованцям дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування оформляється одноразова грошова допомога при досягненні повноліття.

  • Кадрове забезпечення

Комунальний заклад «Оршівський дитячий будинок санаторного типу» штатними працівниками забезпечений на 100% згідно зі штатним розписом. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової  освіти працівників. При підборі нових кадрів враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики.

Якісний склад педагогічних кадрів станом на 01.01.2016р.:

  • загальна кількість педагогічних працівників – 21;
  • з них жінок – 20;
  • з них чоловіків – 1;
  • вихователів – 14;
  • практичний психолог – 1;
  • соціальний педагог – 1;
  • музичний керівник – 1;
  • логопед – 1;
  • керівник гуртка художньо – естетичного напрямку – 0,5;
  • керівник гуртка фізкультурного та туристсько – краєзнавчого напрямку – 0,5;
  • заступник директора з виховної роботи – 1;
  • директор – 1.

Освітній рівень педагогічних працівників:

  • вища педагогічна освіта – 13;
  • середня спеціальна – 8.

 

Адміністрація дитячого будинку доклала максимум зусиль для того, щоб всі педагоги закладу мали вільний доступ до комп’ютерної техніки. Задля підвищення рівня фахової майстерності в корпусі наявна WI-FI  зона Інтернет підключень та кабельний Інтернет в бібліотеці.

Усі педагогічні та медичні працівники раз на 5 років удосконалюють професійну кваліфікацію під час курсової перепідготовки та проходять атестацію.

  • Методична робота

      Для забезпечення організації методичної роботи в дитячому будинку згідно з річним планом роботи на 2015/2016 н.р. в закладі проводяться педагогічні ради.

        Важливою формою підвищення фахової майстерності педагогів є методичне об’єднання вихователів шкільних груп, яке працює над проблемою: «Особистісний розвиток та соціальне становлення вихованців дитячого будинку»

        Творча група педагогів у складі вихователів молодшої групи, психолога, логопеда займається вивченням, освоєнням та впровадженням в практичну діяльність питання «Творча діяльність дітей як засіб художньо-естетичного виховання» 

         З метою ефективної організації діяльності санаторних груп дитячого будинку, з 2013 року з педагогічними та медичними працівниками закладу проводяться засідання семінарів-практикумів «Організація медико-профілактичної діяльності санаторної групи», «Система освітньо-виховної роботи закладу зі сприяння здоров’ю дитини, яка опинилась у складних життєвих обставинах»

  • Збереження та зміцнення здоров’я дітей.

В своїй роботі по збереженню, зміцненню здоров’я дітей та їхнього оздоровлення медперсонал дитячого будинку користується нормативно-правовими актами.

         Медпункт обладнаний, укомплектований, забезпечений діючими режимними наказами. Для проведення профщеплень обладнаний та укомплектований тимчасовий кабінет профщеплень. Функціонує ізолятор на 4 ліжка. Ведеться журнал реєстрації дітей, які  поступають в ізолятор. Заклад має фізіотерапевтичний кабінет, кабінет ЛФК, масажу. Функціонує спортивний зал. В наявності є медикаменти для невідкладної допомоги, розміщені посиндромно; перев’язувальний матеріал. Медикаменти закуповуються згідно рекомендацій лікарів. 

В установі організовано збалансоване 5-разове харчування. Проводиться вітамінізація трьох блюд аскорбіновою кислотою. При необхідності призначається дієтотерапія.

Харчуються діти по вікових групах, де створено відповідні умови: столи, стільці (промарковані), обладнані посудомийки, є відповідна кількість посуду і миючих засобів.

Якість приготування та культура обслуговування відповідають санітарно-гігієнічним нормам. Протягом року заниження калорійності харчування органами СЕС не було встановлено. Штати медперсоналу укомплектовані повністю: лікар – 1ставка, 4 ставки середнього медперсоналу, 1 ставка дієтсестри, 0,5 ставки – інструктора ЛФК, 0,5 ставки – молодшої медичної сестри.

З грудня 2012 р. наказом Департаменту освіти і науки,  молоді та спорту Чернівецької ОДА від 29.11.2012 р. № 419 «Про створення санаторної різновікової групи у комунальному закладі «Оршівський дитячий будинок» відкрито санаторну різновікову групу для дітей із захворюваннями органів дихання. Всі діти отримують кваліфіковану медико-профілактичну допомогу. Затверджено комплекс оздоровчих та психолого-педагогічних заходів. У всіх вихованців є висновок і рекомендації районних ЛКК. 

Поглиблений медичний огляд дітей проводиться двічі на рік (в березні і жовтні) бригадою фахівців Кіцманської ЦРЛ. Дітям-сиротам та позбавленим батьківського піклування оформляється  висновок про стан здоров’я, фізичний та розумовий розвиток дитини, який затверджується заступником головного лікаря з питань охорони материнства і дитинства Кіцманської ЦРЛ. 

На дітей шкільного віку оформляються медичні довідки форми № 086-1/0, визначається за пробою Руф’є група з фізвиховання, яка надається в школу. 

Функціонує фізіотерапевтичний кабінет де проводяться: УВЧ – терапія, УФО, інфрачервоне опромінення, інгаляції, фіто- і аромотерапія, ручний і апаратний масаж. Вікові групи отримують фізпроцедури згідно листків призначення.

Проводяться заняття з лікувальної фізкультури для дітей із захворюваннями органів дихання і опорно-рухового апарату згідно з програмами реабілітації.

Впроваджено загартування, обтирання, повітряні і сонячні ванни.

  • Мета, завдання та принципи діяльності :

 

Стратегічна мета закладу –     Формування життєво компетентної особистості з метою соціальної адаптації вихованців та їх підготовки до самостійного життя .

 

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ  :

– Забезпечення умов, наближених до сімейних, сприятливих для проживання, навчання та виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;

– Забезпечення соціального захисту, психолого-медико-педагогічної реабілітації та соціальної адаптації вихованців з урахуванням стану  здоров’я, індивідуальних особливостей психофізичного розвитку дітей;

–  Створення сприятливого освітньо-виховного  середовища, морально-психологічного клімату в колективі, спрямованого на формування життєспроможності особистості вихованця, його майбутньої повноцінної самореалізації в суспільному житті, що передбачає виконання ролей громадянина, трудівника, громадського діяча, сім’янина, товариша;

– Створення комплексу заходів медико-соціальної реабілітації дітей санаторної групи із захворюваннями органів дихання.

 

ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ДІЯЛЬНОСТІ ДИТЯЧОГО БУДИНКУ:

 

Перший принцип – принцип особистісно-зорієнтованого навчання та виховання.  Полягає в об’єктивному оцінюванні потенційних можливостей кожного вихованця та врахування потреб при організації виховного впливу на  дитину. 

Другий принцип – принцип гуманізації змісту освіти.

Спираючись на прогресивні ідеї діалектики, уявлення про гуманістичну спрямованість діяльності людини, освіта доповнюється і розширюється філософією про сенс життя і призначення людини, про поняття духовності, про загальнолюдські цінності.

Третій принцип – принцип розвиваючого характеру навчання. 

Він передбачає саморозвиток особистості і вимагає пріоритетності в процесі навчання мотиваційних аспектів освіти.

Четвертий – принцип педагогічної підтримки, співробітництва та співтворчості між педагогом  і дитиною. Ставлення до дитини як до суб’єкта власного саморозвитку, направлення на самоствердження його індивідуальності.

П’ятий принцип – індивідуалізація та диференціація навчання.

Цей принцип реалізується у творчому розвитку кожного учня з урахуванням різниці в інтелектуальній, емоційно-вольовій та дієво-практичній сферах. 

Шостий принцип – створення сприятливого психологічного мікроклімату для кожного вихованця і педагога.

Сьомий принцип –- виховання ставлення до самопізнання як до сили, що здатна за будь-яких обставин захистити дитину, допомогти їй знайти місце в житті .

Восьмий принцип – створення атмосфери успіху кожного вихованця в його діяльності. Підтримання всіх спроб дітини до творчої самореалізації та розвитку творчого потенціалу. 

ІІ. Перспективний план  роботи педагогічного колективу:

  • Кадрове забезпечення.
№ з/п Рок и  Основні стратегічні завдання  Шляхи реалізації  Очікувані результати 
1. 2016/2017 Упровадження моделі лікувально-профілактичної  та освітньо-виховної роботи закладу зі сприяння здоров’ю дитини Створення програми комплексних медичних та соціально-               педагогічних заходів, спрямованих на формування здоров’язберігаючої моделі взаємодії Популяризація досвіду колективу щодо санаторно-оздоровчого напрямку діяльності дитячого будинку
2. 2017/2018     Організація діяльності педагогічного консиліуму «Психологічні умови збереження психічного здоров’я дітей»     Удосконалення системи соціально-психологічної діагностичної та корекційно-розвивальної діяльності педагогічного колективу Створення сприятливих психологічних умов для формування й розвиток фізично, психічно, соціально і морально здорової особистості зі стійкими переконаннями та системою знань про здоров’я і здоровий спосіб життя

Популяризація досвіду колективу щодо санаторно-оздоровчого напрямку діяльності дитячого будинку

3. 2018/2019 Удосконалення моделі наступності у формуванні ключових життєвих компетентностей дошкільників та молодших школярів Упровадження в систему освіти програм розвитку та всебічного впливу на особистість Формування психологічної готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі, забезпечення неперервності педагогічного впливу у формуванні компетентностей дітей.
4. 2019/2020  Підвищення професійної майстерності й розвиток творчості педагогів у системі методичної роботи Удосконалення форм методичної діяльності з кадрами Сприяння професійній самореалізації та самовдосконаленню  педагогічних кадрів
5. 2020 /2021  Забезпечення системи медико-профілактичних та освітньо-виховних заходів з метою збереження життя та здоров’я дітей. Практичне оволодіння навиками та поведінковими проявами безпечної поведінки  Створення моделі безпечної поведінки вихованців з метою уникнення травмуючих наслідків 

Календар

Лютий 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728  

Зворотній зв’язок



    Навігація

    Корисні посилання

    Ромашка Дитячий будинок