Звіт директора
РОЗДІЛ І
АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ РОБОТИ ДИТЯЧОГО БУДИНКУ
ЗА 2019/2020 Н.Р.:
В 2019/2020н.р. перед колективом комунального закладу «Оршівський дитячий будинок санаторного типу» стояли наступні завдання:
- Створення психологічно безпечного освітньо-виховного середовища в умовах впровадження Концепції Нової української школи
- Формування життєспроможності особистості вихованця зі стійкими навичками ненасильницької поведінки та вирішення конфліктів мирним шляхом, готового до свідомого життєвого вибору і самореалізації в суспільному житті.
- Забезпечення системи освітньо-виховної, соціально-психологічної та медико-реабілітаційної роботизакладу зі сприяння здоров’ю вихованців.
- 1. Загальна інформація про заклад:
Комунальний заклад «Оршівський дитячий будинок санаторного типу» є освітнім закладом інтернатного типу, що забезпечує розвиток, виховання, навчання та соціальну адаптацію дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування дошкільного та шкільного віку, які перебувають в родинних стосунках та утримуються за рахунок держави. В дитячому будинку з 2012 року створені санаторні групи, головним завданням яких є відновлення і зміцнення здоров’я дітей у поєднанні із наданням їм кваліфікаційної медико-психолого-педагогічної та загальноосвітньої допомоги. Вихованці даних груп перебувають на неповному державному утриманні. У вересні 2014 року розпорядженням голови Чернівецької обласної ради від 05.09.2014 року №147 комунальний заклад «Оршівський дитячий будинок» перейменовано в комунальний заклад «Оршівський дитячий будинок санаторного типу». На виконання перспективного прогнозування розвитку закладу , та в умовах збільшення контингенту вихованців санаторного профілю в березні 2016 року відкрито четверту групу санаторного типу/наказ від 29 лютого 2016 року № 50/.
Діяльність закладу у 2019/2020 навчальному році була підпорядкована виконанню вимог таких нормативних документів та законодавчих актів, як Конституція України, Конвенція ООН «Про права дитини», Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», актів Президента України та Кабінету Міністрів України, інших законодавчих актів у галузі освіти і охорони дитинства, Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, Положень «Про дитячі будинки і загальноосвітні школи-інтернати для дітей сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування», «Про загальноосвітню школу – інтернат та загальноосвітню санаторну школу – інтернат», «Про дошкільний навчальний заклад», власного Статуту.
Оршівський дитячий будинок є колективноювласністюЧернівецькоїобласної ради. Управління та фінансуванняздійснюєтьсяДепартаменомосвіти і науки Чернівецької ОДА, якомуделегованівідповідніповноваження. Будівлядитячогобудинкуприйнята в експлуатацію 1977 року, земельнаділянка, яка належитьзакладу маєплощу 8,3443 га /державний акт на право постійногокористування землею ІІ ЧВ № 000104 від 24.03.2004 р./
Відповідно до наказу ДОНМС від 13.08.2012 року № 10 «Про проведенняатестаціїкомунального закладу «Оршівський дитячий будинок» в грудні 2012 року було проведено атестацію установи та підтверджено наказом ДОНМС №450 від 29.04.2013 р. «Про затвердженнярішеньРегіональноїекспертної ради ліцензування та атестаціїосвітньоїдіяльності», що Оршівський дитячий будиноквизнаноатестованими за заявленим статусом на достатньомурівнітерміном на 10 років.
Юридична адреса: 59321, Україна
Чернівецька область,
Кіцманський район,
с. Оршівці ,
вул.Паркова, буд.3,
тел. (03736) 62 – 7- 34
e-mail: romashka_dom@ukr.net
- Структура закладу
У комунальному закладі «Оршівський дитячий будинок санаторного типу» протягом 2019/2020н.р. функціонували чотири різновікові групи:
– дошкільна змішана логопедична група /12 дітей/;
– молодша шкільна група /15 дітей/;
– середня шкільнагрупа /16 дітей/;
– старша шкільна група /14 дітей/
- Проблема, над якою працював педагогічний колектив установи в 2019/2020н.р.:
Формування життєспроможності особистості вихованця зі стійкими навичками ненасильницької поведінки та вирішення конфліктів мирним шляхом, готового до свідомого життєвого вибору і самореалізації в суспільному житті.
- Основні напрями роботи дитячого будинку
– Створення психологічно безпечного освітньо-виховного середовища в умовах впровадження Концепції Нової української школи
– Формування життєспроможності особистості вихованця, готового до свідомого життєвого вибору, самореалізації в суспільному житті, трудової діяльності та громадянської активності.
– Забезпечення системи освітньо-виховної, соціально-психологічної та медико-реабілітаційної роботи закладу зі сприяння здоров’ю вихованців.
- Матеріально-технічна база закладу
Стан та естетика зовнішнього вигляду споруд, приміщень: усі приміщення дитячого будинку відповідають державним санітарно-гігієнічним вимогам, про що свідчать акти перевірки дотримання санітарного законодавства. Зовнішній стан будівель та території установи є естетичним.
Завдяки спонсорській допомозі голови Чернівецької обласної ради Мунтяна І.М. оновлено ландшафтний дизайн відпочинкової зони території – посаджено 60 штук кущів туї декоративної. А працівниками Чернівецького обласного управління лісового та мисливського господарства здійснено капітальний ремонт 3 дитячий павільйонів (оздоблено бокові стіни дерев’яною дошкою). Силами співробітників дитячого будинку здійснено декоративну побілку павільйонів.
5.1. Проведення поточного ремонту об’єктів нерухомості, реконструкції та утримання їх в належному стані.
З метою забезпечення сприятливих умов проживання дітей, створення належних умов праці в 2020 році здійснено ряд поточних ремонтів, а саме:
– поточний ремонт усіх вікових груп, сходових кліток (малярні роботи) з використанням матеріалів на суму 18352,00 грн.;
– укладено угоди з Кіцманськимгазовимгосподарствомщодонаданнядозвільнихдокументів теплового господарства на суму 9 000,00 грн.;
– здійснено чистку димоходівзгідно норм пожежноїбезпеки на суму 350,00 грн.;
– здійсненоповіркувогнегасників на суму 4 000,00 грн.;
– виконано роботи по поточному ремонту електромереж на суму 5 000,00 грн.;
– зроблено роботи по профілактичному вимірюванні в електроустановках на суму 4 500, 00 грн.;
– поточний ремонт електромоторів насосних та кочегарки на суму 2 000,00 грн.;
– придбано спецодяг (фартухи) на суму 4 000, 00 грн.;
– на харчоблоці встановлено 4 камфорну електричну плитку, стаціонарну сковорідку та духовку, придбані благодійником ЕрхардомДомке;
– здійснено монтаж 5 москітних сіток на металопластикові вікна.
5.2.Дотримання правил експлуатації, протипожежних заходів, санітарних норм, охорони праці та захисту об’єктів нерухомості від пошкоджень, стихійного лиха.
Адміністрацією розроблено положення «Про адміністративно-громадський контроль з охорони праці», згідно з яким постійно діє комісія з питань охорони праці, виконуються заходи з охорони праці та безпеки життєдіяльності.
Ведеться постійна робота з дотримання правил техніки безпеки: створено куточки безпеки життєдіяльності; заклад забезпечений протипожежним інвентарем; здійснено перевірку заземлення й опору ізоляції; створено кабінет з охорони праці, в якому зібрано методичні матеріали з питань охорони праці та придбано нові інформаційні стенди з ОП; на всіх поверхах означено плани евакуації; пожежні виходи функціонують.
На постійному контролі питання щодо забезпечення протипожежного захисту, укомплектування первинними засобами пожежогасіння, покращення загального стану охорони праці та безпеки життєдіяльності, систематично проводяться інструктування дітей та працівників з питань безпеки життєдіяльності, посилено адміністративно-громадський контроль за станом охорони праці та безпеки життєдіяльності.
5.3. Робота з охорони довкілля, запобігання забрудненню навколишнього середовища, раціонального використання природних ресурсів.
Життєдіяльність дитячого будинку організована без нанесення шкоди довкіллю, запобігає забрудненню навколишнього середовища (облаштований сміттєзбиральний майданчик відповідно до вимог, сміття регулярно вивозиться на сміттєзвалище села). Також раціональним є використання води та інших природних ресурсів.
Відповідно до листа Кіцманського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області № 24.18/02-459 від 19.06.2019р. в установі проведено чищення та дезінфекцію криниці з подальшим лабораторним контролем якості води. Результати проведеного аналізу води №68 від 26.07.2019 року.
5.4. Реконструкція, ремонт та утримання в належному стані доріг, тротуарів, пішохідних доріжок, прибудинкових територій.
Територія дитячого будинку по периметру обнесена сітчастою огорожею, в’їзд установи оформлено в відповідному архітектурному стилі із інформативною вивіскою та металевими воротами. До будівлі веде асфальтована дорога, подвір’я вистелене бруківкою та прикрашене декоративними вазами. Окрасою території центрального майданчикає декоративний фонтан та відпочинкова зона.
5.5. Збереження наявних та створення нових парків, скверів та інших об’єктів зеленого господарства та садово-паркового мистецтва.
На території дитячого будинку розміщений парк-пам’ятка садово-паркового мистецтва місцевого значення «Оршівський», який доглядає та утримує в належному стані колектив закладу. Для оновлення ландшафтного дизайну території посаджено квіти у декоративних квітниках, доглядаються багаторічні декоративні кущі.
5.6. Утримання в належному стані та ефективне використання земельних ділянок та підсобних господарств.
В підсобному господарстві дитячого будинку є сад площею 0,9963га та город площею 0,25 га.
5.7. Своєчасне виконання заходів щодо підготовки об’єктів до функціонування в осінньо-зимовий період.
Котельня знаходиться в належному стані і відповідає вимогам, про що свідчать акти обстеження димоходів, протоколи заземлення та акти технічного обслуговування газових котлів. Щодо підготовки котельного господарства до опалювального сезону, власними силами працівників планується здійснити :утеплення горищапральні та господарських будівель, побілку котельні, набивку електронасосів, фарбування обладнання.
5.8. Створення належних умов праці та відпочинку учасників навчально-виховного процесу.
З метою ефективної організації життєдіяльності, забезпечення освітньо-виховного процесу, соціального розвивального середовища та емоційно-психологічного комфорту дітей дошкільного та шкільного віку групові приміщення закладу обладнані необхідними меблями відповідно до віку та зросту дітей, розвивальними зонами (ігровими, навчально-пізнавальними, соціально-побутовими тощо), оснащені наочно-дидактичним матеріалом, методичними посібниками згідно із навчальними програмами. Створено належні умови для самопідготовки школярів, їх самоосвіти та саморозвитку.
З метою створення психологічно безпечного освітньо-виховного середовища в умовах впровадження Концепції Нової української школи в закладі створено:
- облаштовано інформаційно-комунікативний центрізновим дизайном полиць для бібліотечного фонду, інтерактивноюдошкою та куточками для читання;
- у груповихприміщеннях створено осередкитиші та усамітнення у виглядініш і хатинокзізручнимим’якими модулями і пуфами;
- в куточкахматеріалів і творчостівстановленоновідитячіяскравімеблі з ящиками і шухлядами для канцтоварів, столики-трансформери, ролери для малювання;
- створено зону відкриттівізмікроскопом, наборами і матеріалами для експериментів у середнійшкільнійгрупі;
- оновлено дизайн коридора-роздягалки у виглядікольоровихолівців;
Для забезпечення використання інформаційно-комунікативних технологій заклад укомплектований комп’ютерами, ноутбуками, відео та DVDапаратурою, музичними центрами, мультимедійними проекторами та інтерактивноюдошкою.
Заклад підключений до мережі Інтернет, має електронну адресу (e-mail – romashka_dom@ukr.net) .
У музичному залі наявні сучасні технічні засоби навчання. В закладі функціонує спортивна зала, яка обладнана необхідним спортивним інвентарем для розвитку дошкільників та лікувальної фізкультури.
Для дітей шкільного віку наявні атрибути активізації рухової активності та тренування спортивних навиків: гімнастична стінка, груша спортивна, бігова доріжка, тренажер для пресу, гантелі, тенісний стіл та інші спортивні атрибути.
Для потреб вихованців та педагогів працює бібліотека.
На території облаштовані дитячі прогулянкові майданчики з відповідними навісами та дитячим ігровим обладнанням (гойдалки, балансири, гірки, спортивний тренажер для дітей старшого віку).
- Контингент учнів. Динаміка. Наповнюваність виховних груп
На кінець 2019/2020 навчального року в комунальному закладі “Оршівський дитячий будинок санаторного типу” виховується і проживає 59 дітей віком від 3 до 17 років. З них 30 хлопчиків та 29 дівчаток. Серед контингенту вихованців закладу – 9 вихованців дошкільного віку та 50 – шкільного. Усі школярі (50 дітей) навчаються в місцевій школі – Оршовецькому ЗНЗ I-III ст.
- Соціальний склад вихованців
Серед контингенту вихованців установи 17 дітей мають статус дітей- сиріт, та дітей , позбавлених батьківського піклування, 42 – виховуються в санаторній групі.
Серед соціального складу вихованців:
– Дітей-сиріт – 2;
– Дітей, відібраних від батьків за рішенням суду – 4;
– Дітей, батьки яких позбавлені батьківських прав на підставі рішення суду – 11;
Серед 42 вихованців санаторної групи закладу:
– Дітей із малозабезпечених сімей – 9;
– Дітей із багатодітних сімей – 3;
– Дітей із неповних сімей – 19;
– Дітей-інвалідів – 2;
– Дітей, які перебувають під опікою – 4;
– Дітей, які оздоровлюються на літній період та період карантину – 8;
– Дітей із СЖО – 5.
- Соціальний захист
Контроль за станом забезпечення захисту особистих, житлових, майнових прав неповнолітніх забезпечується психологом та соціальним педагогом закладу. Станом на 15.08.2020 року із 17 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, аліменти призначено 11 вихованцям, 2 дітей отримують пенсії по втраті годувальника , 1 вихованцю відмовлено у призначенні пенсії по втраті годувальника, у зв’язку із відсутністю трудового стажу батьків.
Протягом звітного періоду набули статусу “дитина, позбавлена батьківського піклування” вихованці :
– Бойко МаріяАнатоліївна, 15.10.2004 р.н.
– БогданекНікіта Володимирович, 24.12.2010 р.н.
Вирішується питання набуття статусу Руснак Ніколь та Думітровича Ростислава.
Протягом звітного періоду в заклад прибули 4 вихованців, діти , позбавлені батьківського піклування Каналош Василь Борисович, 14.09.2002 р.н., Сліпчук Андріана Олександрівна, 07.12.2005 р.н., Сліпчук Юрій Олександрович, 06.05.2007 р.н., Сліпчук Георгій Олександрович, 05.05.2010 р.н. та вибули шестеро вихованців, дітей позбавлених батьківського піклування : Фаренюк Олеся Олегівна, 21.10.2007р.н.,Штефанюк Марина Іванівна, 05.09.2008р.н.,Штефанюк Евелін Іванович, 09.10.2010р.н.,Штефанюк Артем Олегович, 18.03.2012р.н.,Штефанюк Юрій Олегович, 06.05.2013р.н.,Солодан Тетяна Ігорівна, 31.03.2012р.н.
Із числа дітей-сиріт, позбавлених батьківського піклування 13 вихованців зареєстровані за місцем проживання батьків, четверо вихованців власного житла та майна не мають.
- Кадрове забезпечення
Комунальний заклад «Оршівський дитячий будинок санаторного типу» штатними працівниками в основному забезпечений:
– кількість штатних одиниць згідно зі штатним розписом – 52
– кількість фактично зайнятих посад – 50
– загальна кількість педагогічних працівників – 22;
– обслуговуючого персоналу – 30
Станом на 1вересня2020 р. не заповнена вакансія юриста, дієтсестри.
Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти працівників. При підборі нових кадрів враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики.
Кількість педагогічних працівників за посадами станом на 01.09.2020 р.:
- загальна кількість педагогічних працівників – 22;
- з них жінок – 21;
- з них чоловіків – 1;
- вихователів – 14
- практичний психолог – 1;
- соціальний педагог – 1 /1 декретна відпустка Лазаренко А.В./;
- музичний керівник – 1;
- логопед – 0,5;
- керівник гуртка господарсько-побутового напрямку – 0,5;
- керівник гуртка фізкультурного та туристсько-краєзнавчого напрямку – 0,5;
- заступник директора з виховної роботи – 1(освіта вища педагогічна, стаж педагогічної роботи – 26 р., стаж роботи на посаді – 9 років)
- директор – 1 (освіта вища педагогічна, стаж педагогічної роботи – 24 р., стаж роботи на посаді – 9 років)
Якісний склад педагогічних працівників за освітнім рівнем:
- вища педагогічна освіта – 11;
- середня спеціальна – 11
За кваліфікаційними категоріями (педагоги з вищою освітою):
- кваліфікаційна категорія «спеціаліст» – 3
- кваліфікаційна категорія «спеціаліст І категорії» – 1
- кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії» – 7
Педагогічне звання «вихователь-методист» – 1
Усі педагогічні та медичні працівники удосконалюють професійну кваліфікацію під час курсової перепідготовки та проходять атестацію раз у 5 років.
- Здійснення освітнього процесу закладу
Організація життєдіяльності дітей дошкільного віку, планування освітньо-виховної роботи вдошкільній різновіковій групі у 2019/2020н.р. здійснюється відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти через освітню програму для дітей від 2 до 7 років «Дитина» (авт. Г.Бєлєнька, О.Богініч, Н.Богданець-Білоскаленко та ін., видання 2016 р.)
Освітній процес дітей шкільного віку (з 1-го до 11-го) здійснюється в місцевій школі – Оршовецькому ЗЗСО І-ІІІ ст., що сприяє формуванню життєвої та соціальної компетентності дітей, позбавлених батьківського піклування. Вихователі, які працюють з дітьми шкільного віку, забезпечують супровід вихованців з дитячого будинку до школи і назад, організовують виховний процес та самопідготовку.
- Методична робота
Відповідно до річного плану роботи комунального закладу «Оршівський дитячий будинок санаторного типу» в 2019/2020 н.р. перед колективом комунального закладу «Оршівський дитячий будинок санаторного типу» стояли наступні завдання:
-
- Створення безпечного освітнього середовища, формування в дітей ціннісних життєвих навичокв умовах впровадження Нової української школи
- Формування життєспроможності особистості вихованця зі стійкими навичками ненасильницької поведінки та вирішення конфліктів мирним шляхом, готового до свідомого життєвого вибору і самореалізації в суспільному житті.
- Забезпечення системи освітньо-виховної, соціально-психологічної та медико-реабілітаційної роботи закладу зі сприяння здоров’ю вихованців.
Реалізація цих завдань у значній мірі залежить відоновлення змісту освітньо-виховної роботи шляхом впровадження інтерактивних форм організації діяльності дітей.
Важлива роль у фаховомузростанні педагога, покращенніякостіосвітиналежитьорганізаціїметодичноїроботи в закладі. Самевідцілісноїсистемивзаємопов’язанихзаходів, якіґрунтуються на досягненнях психолого-педагогічної науки, передового педагогічногодосвіду, залежитьрівеньпідвищенняфаховоїмайстерності та розвитоктворчогопотенціалу кожного педагога зокрема і всьогопедагогічногоколективу, та як наслідок – підвищенняефективності освітньо-виховногопроцесу.
Найважливішіпроблемипідвищенняпрофесійноїмайстерностіпедагогічнихпрацівниківрозглядалися на вищомуорганіколективногоуправління закладу – педагогічнійраді. Згідно з річним планом роботи на 2019/2020н.р. в закладісплановано та проведено чотирипедагогічних ради за такою тематикою:
– Про підсумкироботипедагогічногоколективу за минулийнавчальнийрік та основнізавдання на новий 2019/2020н.р. (звіт, ЗВР Гоголь Г.В.);
– Обговорення та затвердженнярічного плану роботикомунального закладу «Оршівський дитячий будинок санаторного типу» на 2019/2020н.р. (інформація, ЗВР Гоголь Г.В.);
– Вибір програми реалізації змісту дошкільної освіти на 2019/2020 н.р. (інформація, вихователь Кибіч В.С.);
– Про актуальні завдання організації виховної роботи в 2019/2020 н.р.
(інформація, ЗВР Гоголь Г.В.);
– Основніорієнтирикомпетентнісноговихованняособистості за програмою «Нова українська школа» (методичний діалог, ЗВР Гоголь Г.В.);
– Форми, методи і прийоми організації виховного процесу, актуальні до потреб вікового і морально-духовного розвитку дитини(круглий стіл, вихователь Лемко Н.Д.);
– Формування життєспроможності особистості вихованця, готового до свідомого життєвого вибору, самореалізації в суспільному житті(доповідь, Бербюк В.Д.);
– Вивчаємо та розвиваємо творчі інтереси дитини(фестиваль педагогічних ідей):
- Про результати діагностичних замірів індивідуальних особливостей вихованців, їх інтересів та потреб (соціальний педагог Тубольцева А.О., психолог Равлюк Т.П);
- Результати роботи та перспективи розвитку здібностей та обдарувань вихованців дитячого будинку (керівники гуртків).– Здоров’язбережувальне середовище в навчальному закладі – шлях до збереження і зміцнення здоров’я дітей (медико-педагогічний консиліум):
- Організація лікувально-профілактичних заходів, спрямованих на оздоровлення вихованців (Доповідь лікаря Сокирка П.І.);
- Формування у вихованців культури збереження і вдосконалення власного здоров’я (Інформація вихователя Шапки В.І.)
Формування навичок безконфліктного спілкування та технології протидії булінгу.
– Формування ключових компетентностей та ціннісних життєвих навичок в умовах впровадження НУШ
Було організовано обмін досвідом і практичні покази на теми:
- Ігри на згуртування дитячого колективу «Чарівний острів» (вихователь Николайчук О.М.)
- Фрагмент тренінгу «Без толерантності немає дружби» (вихователь Семанюк Н.В.
- Подолання конфліктних ситуацій шляхом використання вправ на згуртування колективу (вихователь Шапка В.І.)
Протягом 2019/2020 н.р. в дитячому будинку ще були організовані такі форми методичної роботи:
- Робота методичної мікрогрупи на тему:
«Удосконалення моделі наступності у формуванні ключових компетентностей в умовах впровадження НУШ», яка опрацювала методичні питання «Формування патріотичних компетентностей дошкільників», «Удосконалення моделі спілкування, міжособистісних відносин у сфері морально-духовного виховання».
Календар
Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 |